Cum număr cuvintele dintr-un document sau dintr-o selecţie ?

    de -
    0 305
    Tutorial HD de la windowsfaralimite.ro în care se prezintă instalarea pachetului de aplicații Windows Essentials 2012

    Operaţia de numărare a cuvintelor, paragrafelor, etc. dintr-un document este foarte uşoară.
    Ea se poate realiza prin mai multe metode:

    • analizând indicatorul din Status Bar;

    • accesând tab-ul Review, grupul de comenzi Proofing, comanda Word Count.

    Acum, se ridică întrebarea, cum procedez dacă vreau să număr toate cuvintele dintr-o anumită porţiune a documentului ?
    Păi răspunsul este simplu: se selectează porţiunea de interes, şi la fel ca şi mai sus, analizăm statisticile:

    • În Status Bar;

    • În meniul Word Count.

    După câte se poate observa, în poza cu Status Bar ne este arătat numarul de cuvinte dintr-o selecţie din numărul total de cuvinte: 2/552

    Alex a absolvit Universitatea Politehnica din Bucureşti ca Inginer de Procese Speciale și și-a descoperit pasiunea pentru Microsoft Office încă timpul facultăţii. În tot mai puținul său timp liber Alex scrie pe site-ul ”Windows fără limite” diverse articole de tip Tips & Tricks pentru suita Microsoft Office, pentru Microsoft Windows, Windows Phone, Microsoft Office 365, etc.
    • Munteanu Iulian-Mihail

      Ok! Am primit răspunsul şi am găsit. Mulţumesc mult!
      Eu lucrez atât pe Office 2010 cât şi pe Office 2003, aşa că a fost binevenit răspunsul tău.
      Şi ca să îţi iau toată mâna după ce mi-ai întins un deget, o să te mai întreb două lucruri:
      1. Am văzut că, dacă ai mai multe pagini, îţi pune numărul total de cuvinte (din tot documentul) pe fiecare pgină. Există posibilitatea ca pe fiecare pagină să fie inserat numărul de cuvinte din pagina respectivă?
      2. Există posibilitatea ca inserţia respectivă să se actualizeze automat în timpul şi după editarea documentrului? Vreun macro sau ceva?
      Mulţumesc mult!

      • http://www.windowsfaralimite.ro/ Alexandru Dionisie

        La 1 ţi-am răspuns mai sus. Nu este deloc productivă treaba.
        Pentru 2, problema este mai complicată puţin, fiindca actualizarea acelui număr de cuvinte implică următoarele lucruri:
        – se accesează subsolul în modul de editare;
        – se selectează acel câmp (numărul de cuvinte);
        – se apasă pe tasta F9 pentru actualizare.

        Din păcate, actualizarea nu este în timp real, asă cum este în bara de stare.
        Cei 3 paşi de mai sus se traduc astfel într-un cod:

        Sub Macro1()
        Selection.WholeStory
        Selection.Fields.Update
        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
        End Sub

    • Munteanu Iulian-Mihail

      Oare cum pot trece automat, numarul de cuvinte dintr-o pagina, in subsolul acelei pagini, care sa se vada si la imprimare?????

      • http://www.windowsfaralimite.ro/ Alexandru Dionisie

        Dacă îmi ziceai şi ce versiune de Office ai, era mai uşor.
        Trebuie să accesezi zona de subsol a documentului şi apoi să inserezi din Quick Parts – Field – NumWords.
        În Office 2007 şi 2010 execuţi dublu click în zona de subsol, mergi în tab-ul Insert – grupul de comenzi Text – click pe comanda Quick Parts – Field şi cauţi câmpul NumWords.
        Astfel, vei reuşi să inserezi numărul de cuvinte în zona de subsol a unui document.

      • http://www.windowsfaralimite.ro/ Alexandru Dionisie

        Mda, acum am recitit comentariul tău şi am înţeles ce doreşti.
        Păi se poate face şi asta, dar vei munci cam mult şi degeaba.
        1. Trebuie ca fiecare pagină să fie separată cu un Page Break (la 200 de pagini te vei plictisi);
        2. Ai nevoie ca din Page Setup să modifici Different first page şi Different odd/even
        3. Ai nevoie să foloseşti un cod VBA ce va insera în subsol numărul de cuvinte din pagina curentă.

        Dacă nu ai executat corect primii doi paşi, ai muncit degeaba.
        Oricum, mie mi se pare pierdere de timp şi productivitate să faci treaba asta.